Thursday 15 March 2012

Aku masih di sini

Awan berarak mendung
Langit semakin gelap
Namun aku masih di sini
Mencari-cari
Bayangan yang tak pasti hadir

Aku masih di sini
Menunggu.. dan terus menunggu
Burung-burung berterbangan di awangan
Mencari tempat untuk berteduh
Bila matahari mulai tenggelam
Sedangkan aku
Masih di tepi lautan ini
Terus menanti

Matahari bersama bulan
Laut bersama ombak
Angin bersama udara
Kasih bersama sayang
Semuanya mempunyai teman
Dan aku masih di sini
Kesepian
Menanti bayangan yang entah kapan akan kutemu

Awan berarak pilu
Meninggalkan kecerahan siang
Pilu sebagaimana hatiku
Cuba menanti jawapan dari bayangan yang belum kutemui

Setiap yang hilang pasti berganti
Setiap yang patah pasti akan tumbuh
Setiap yang hidup pasti akan mati
Perasaan ? Pasti jua akan berubah

Bayangan itu
Selalu menggangguku
Dalam setiap detik waktu hidupku
Aku terlalu merindui
Rindu akan bayangan itu
Bayangan yang tak mungkin aku capai
Bayangan yang tak mungkin aku miliki

Langit semakin gelap
Angin semakin meniup laju
Dinginnya tak dapat menyembuhkan lukaku

Ombak tidak henti menghempas pantai
Dengan sekejap ia berlalu pergi
Meninggalkan buih-buih kecil di permukaan pasir
Seringkali datang menjengah
Seringkali juga pergi berlalu
Sedangkan pantai, setia menanti ombak tersebut
Namun ombak tetap berlalu pergi

Awan berarak mendung
Matahari sudah tenggelam ke perut bumi
Aku berdiri di sini
Mengukir sebuah janji
Janji untuk diriku sendiri
Aku akan tetap menunggu di sini..


No comments:

Post a Comment