Wednesday 16 April 2014

I'll be a Doctor

Tengah aku menaip ni, jam dah nak pukul sebelas malam. Lepas tu, esok mulalah nak menguap macam ikan paus lapar dalam kelas. Ikan menguap ke? Ermm abaikan.. Hehehe. Actually, iolls baru je habis buat tutorial pharm chem (in short form. Kalau panjang, analytical pharmaceutical chemistry). Haaa nampak kau, panjang benor namanya. Perghh lecturer tu bagi soalan tutorial bapak banyak! Dekat 50 soalan! *nangis* Tapi, aku hanya mampu jawab 30 je baru. Selebihnya biarlah dulu. Hihihi.


Cerita pagi tadi...



Aku ada asessment lab untuk pharmacy service pagi tadi. Asessment ni semuanya ada 9 station. Setiap satu station cuma 5 MINIT !!! Aku dah try baca semua calculation and teori semalam. But, when I first entered the lab and sat on the first station, looked through the question, suddenly my brain stopped working. I'm totally blank!!! Huarghhh ! Untuk kesemua station tu, hanya ada beberapa station je yang aku mampu jawab. Tu pun 50/50. Seriously, soalan dia sangat mengelirukan. Even ada yang information transfer je pun, tapi kau takkan tau nak transfer maklumat ape je dalam answer sheet tu. Lastly, keluar lab dengan muka pasrah je -.-


Then, masuk kelas dispensing. Dapat balik result asessment last week. Alhamdulillah.. Lepas dari target aku. Hehehe.. Balik rumah terus call mak citer result tu. Hahaha. Eksaited kateko.. Then, tetiba mak tanya

"adik nak sambung doktor ke?"

Aku tersentap. Lepas tu tergelak. Hahaha. Aku jadi doktor???! 

Actually, aku tak pernah minat dan terpikir untuk sambung kos dalam aliran sains pun lepas SPM dulu. Tapi, lepas dah 2 tahun dalam kos ni, aku jadi minat ke arah sains tu kecuali KIMIA ! Hahaha. Aku memang takkan pernah ada "chemistry" dengan kimia okeyy.. Disebabkan minat sikit-2 tu kengkadang aku terpikir nak sambung medik jugak. 


Sooooo.....




Sambil aku buat tutorial tadi, aku pun search la pasal syarat kelayakan untuk sambung medik ni. Dan ternyata, SPM aku tak lepas! Kahkahkah.. Alahai.. apa la malang sangat. Nak sambung degree pharmacy pun tak lepas, kena tengok result spm balik. Hmm.. What to do, aku memang taknak repeat spm balik dah pun. Terpaksalah search untuk kos lain. 

Tapi alhamdulillah, ada satu kos yang aku minat tu syarat dia aku lepas. Seriously aku nak sangat2 masuk USM!! Hopefully, ada rezeki aku untuk masuk USM :)


No comments:

Post a Comment