Tuesday 23 April 2013

Bermain dengan perasaan


Assalammualaikum..

Aku pasang radio and semua lagu sedih n mendayu-dayu je.. Pasal cinta tak kesampaian laa.. Cinta dengan orang lain, berkahwin dengan orang lain laa.. Pasal suka dalam dian laa.. Haish, banyak jugak kan masalah yang berkaitan dengan hati dan perasaan ni? Hehe.. Poyo je soalan aku ni.

Jangan cakap poyo ke pape k.. Korang takkan pernah faham apa tu bermain dengan perasaan sehinggalah korang yang alami sendiri perasaan tu. Sakit ? I don't know how to describe that feelings actually eventhough it always come to me.. 

Sometimes, I just wanna let all this things just dissappear from my mind. Aku berharap sangat bila aku bangun pagi-pagi, semua perasaan aku ni hilang. Tapi, semua tu tak jadi pun. Kalaulah ada alat peluntur perasaan kan? Hihi.. Aku takut bila bermain dengan perasaan sendiri.

Why ?
Aku takut untuk hadapi segala kemungkinan. Memang, Allah dah tentukan segala-galanya. Dari awal kita diciptakan, sampailah ke akhir nafas kita. Tugas kita, hanya berdoa pada-Nya. Ya, aku dah lakukan semua tu. Aku berserah diri pada Dia untuk pohonkan segala yang terkandung dalam hati aku. Apa yang aku rasakan, aku luahkan. 

Tapi, aku masih kabur dengan semua petunjuk yang aku dapat. Hati aku kuat mengatakan semua tu akan terjadi. Tapi kadang-kadang terlintas jugak di fikiran aku yang semua tu hanya angan-angan aku ja. Aku takut untuk bermain dengan perasaan sendiri. 

Semua mimpi yang aku dapat macam memberi petanda sesuatu akan terjadi. Hmm.. No one knows His plan.. Mungkin aku hanya perlu redha dengan apa yang dah aku usahakan kot.. Yang selebihnya, serahkan pada Allah kerana dia lebih Mengetahui.. Wallahualam..

No comments:

Post a Comment