Saturday 2 February 2013

untitled



Bila kita dah mula sayangkan seseorang, mesti banyak sangat kenangan yang akan tercipta kan?
Dan bila something terjadi, segala kenangan tu susah sangat-sangat kita nak padam dan lupakan.
Takda ubat pun untuk hilangkan kenangan tu.
Kadang-kadang, makan masa bertahun-tahun nak lenyapkan segala perasaan dan kenangan bersama dengan orang yang kita sayang dulu tu.
Perpisahan..
Semua orang tak suka perpisahan. Sebab berpisah itu menyakitkan.
Tapi, kadang-kadang kita perlu jugak hadapi setiap kesakitan tu untuk BAHAGIA.

Setiap kesulitan yang kita hadapi, Allah pasti akan ganti dengan kesenangan.
Dan setiap kesedihan dan kekecewaan yang kita rasai, Allah akan gantikan dengan kebahagiaan.

Bila kita tengah dalam kesulitan, kesedihan dan kekecewaan..
Cubalah untuk berfikir positif. Allah sentiasa ada dengan kita.
Bagi aku, setiap kali aku sedih, aku akan menangis sambil meluahkan segala-galanya pada Allah.
Aku tahu, DIA Maha Mendengar setiap patah perkataan yang aku suarakan.
Sejujurnya, aku bukan seorang yang kuat.
Tapi, aku tahu.. Kalau selamanya aku sedih, aku lemah..
Sampai bila-bila pun aku takkan ada semangat baru.
Dan sesungguhnya jugak Allah tidak suka akan orang berputus asa dalam hidup.
.......

No comments:

Post a Comment