Tuesday 19 June 2012

Kata Penyejuk Hati

# Tiada suatu kegembiraan pun yang kekal bagimu , dan tiada suatu kesedihan pun dapat mengembalikan kepadamu sesuatu yang telah hilang .


# Lihatlah ke arah awan , jangan lihat ke arah tanah .


# Sesungguhnya kemudahan itu datang sesudah kesulitan .


# RUGINYA seorang LELAKI apabila dia melepaskan seorang wanita yang INDAH AKHLAKNYA , demi mengejar wanita yang INDAH RUPANYA .


# " Jangan cintakan orang yang tidak cintakan ALLAH, kerana jika mereka boleh tinggalkan ALLAH, mereka juga boleh meninggalkan kita ." - Imam Syafie


# Kita cuma perlukan SEMINIT untuk SUKAKAN seseorang, SEJAM untuk SAYANGI seseorang, dan SEHARI untuk MENCINTAI seseorang. Tapi SETAHUN belum tentu cukup untuk kita MELUPAKAN seseorang .


# Di setiap tempat , pasti anda temukan kegelapan dalam kehidupan anda. Kewajipan anda hanyalah menyalakan lampu untuk menerangi anda sendiri .


# Sesungguhnya orang yang SABAR sahajalah yang disempurnakan pahala mereka  dengan tak terkira. - Surah Az-Zumar


# Lebih baik meninggalkan "sesuatu" demi Allah, daripada meninggalkan Allah demi "sesuatu" .


# Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu LEBIH BAIK daripada apa yang engkau kehendaki.


# Hawa nafsu akan terus menuntut bila engkau memanjakannya tetapi jika engkau paksakan ia pada apa adanya nescaya ia mahu turuti kehendakmu .


# Kadangkala kita tidak pandai menghargai kehadiran hidup seseorang dalam hidup kita , kita menolaknya dang mensia-siakan kehadirannya di sisi kita. Dan apabila dia sudah kecewa dengan kita, pergi jauh dari kehidupan kita, & kita mula menginginkannya, barulah kita sedar dan ingin mencarinya semula . Namun saat itu TIDAK BERMAKNA lagi kerana dia telah pergi jauh membawa diri...


# Sikap menjaga diri dan malu akan MENAMBAHKAN lagi kecantikan seseorang yang TELAH sedia CANTIK .


# Allah menguji kita dengan sesuatu yang sangat kita SAYANG ,kita diberikan ujian dengan kehilangan. Allah menguji kita dengan impian yang amat kita HARAPKAN, kita tertunduk berlinang air mata saat impian kita kecundang . Saat ditariknya nikmat yang ada, DIA sedang mengaturkan sesuatu yang lebih berharga untukmu.


# Aku belajar melupakan seseorang yang melupakan aku. Aku belajar memaafkan semua yang menyakiti aku. Aku belajar untuk menjadi yang terbaik untuk orang yang aku sayangi. Tapi sesuatu yang tak bisa aku pelajari, iaitu harus tersenyum di saat orang yang aku sayang menyayangi orang lain.


Apabila salah satu pintu kebahagiaan ditutup, yang lain akan terbuka. Tapi lazimnya kita memandang pintu yang telah ditutup itu terlalu lama sehinggakan kita tidak nampak pintu yang telah pun dibukakan untuk kita.


# Dengan matinya sifat egois, kabahagiaan hakiki akan teraih.


# A person who TRULY LOVES you will never stop believing in you and will never let you go no matter how hard the situation is .

No comments:

Post a Comment